יתרונות קידום אתרים אורגני

לא מעט לקוחות פונים אלי ואינם בטוחים מה נכון להם מבחינת אסטרטגיית השיווק הדיגיטליית שלהם.

זה משתנה כמובן מעסק לעסק, אבל ככל שעובר הזמן אנחנו עדים לכך שקידום אתרים אורגני הוא הערוץ השיווקי היעיל ביותר לטווח הארוך. ללא תחרות.

לפניכם מאמר אורח של אייל (דיגיטאצ') על יתרונות קידום אתרים. לא נגעתי. תהנו.

יתרונות קידום אתרים

לפני מספר שנים, כאשר תחום קידום האתרים עדיין עשה את צעדיו הראשונים ובעלי אתרים רק החלו להבין את משמעותו, רבים מהם שאלו שאלות כמו "האם אפשר להשיג דירוג טוב מבלי להשקיע מאמצים באופטימיזציה?" או "אם יש לנו תוכן מצוין באתר, למה בעצם אנחנו צריכים מומחה קידום אתרים?" האם תהליך אופטימיזציה לקידום אתרים אורגני עשוי לתרום לעסק שלי? וכדומה.

ובכן, להלן ננסה לענות על שאלות כאלה ואחרות, על מנת להדגיש את היתרונות הגלומים בקידום אתרים.

קידום אתרים או תוכן טוב באתר?

אין זה סוד שתוכן טוב – כזה שכתוב היטב, אינפורמטיבי ושימושי לקורא – הוא תוכן שעובד לטובתכם. מצד אחד הוא מושך את הגולשים ומעודד אותם לחלוק את התוכן שלכם יחד עם חבריהם ומכריהם, ומצד שני מביא אליכם תנועת גולשים גבוהה יותר ויחד איתה גם דירוג טוב במנועי החיפוש.

עם זאת, בכדי שהתוכן האיכותי באתר שלכם יתן חוויית משתמש חיובית לגולשים שמבקרים בו, על האתר שלכם להיות מאורגן בצורה מיטבית, עם מבנה מסודר, אינטואיטיבי, קל ונוח לשימוש. בין היתר על האתר להיות בעל מהירות טעינה גבוהה כדי שהגולשים לא יאבדו זמן או סבלנות בעת הניווט; עליו להתאים למילות חיפוש רלוונטיות כדי שהאתר ידורג גבוה עבור מילות חיפוש משמעותיות ולא בתתי קבוצות שהפוטנציאל בהן נמוך מלכתחילה; וכמובן עליו להיות הגיוני, מדויק, פשוט וידידותי למשתמש.

למה בעצם קידום אתרים הוא דבר כל כך חשוב?

משום שמנועי החיפוש, אינטליגנטיים ומתקדמים ככל שיהיו, הם עדיין רק רובוטים. הם אוספים סיגנלים אודות המוניטין והשימושיות של אתרים. הם מעריכים פרמטרים כמו מהירות טעינת אתר, שם דומיין, מספר ואיכות קישורים, כותרות עמודים, כתובות, רעננות, תוכן, מבנה קישורים פנימי ועוד.

בין כל הסיגנלים שנבחנים על ידי הרובוטים הללו, יש צורך בהתערבות של בן אנוש. מומחה קידום אתרים יכול למשל ליצור סיגנלים מתאימים למילות חיפוש רלוונטיות לאתר, להסיר תכנים דומים מדי הפוגעים בערך האתר וכו'.

בעזרת תוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, גולשים יכולים לאתר בקלות את העמוד שבו נמצא המוצר או המאמר שבו המידע הרלוונטי ביותר, זה שיפתור עבורו שאלה או יענה על צורך אחר. למעשה מנועי החיפוש חוסכים מן הגולשים את הצורך לסרוק בעצמם את כל רשת האינטרנט בחיפוש אחר מה שהם זקוקים לו, תוך איבוד זמן יקר מבלי בכלל לדעת האם ימצאו אותו לבסוף.

לקידום אתרים יש את האפשרות לשפר סיגנלים בעלי רלוונטיות וחשיבות של אתר מסוים (בעיני מנועי החיפוש) על מנת להגיש לגולש במהירות האופטימלית את מה שהוא זקוק לו. במילים אחרות, קידום אתרים נועד לבני אדם לא פחות מאשר למנועי החיפוש.

מהם היתרונות של קידום אתרים?

מומחה קידום אתרים הוא אדם שמבין נתח מסוים מן האלגוריתם של מנועי החיפוש, בין אם קרא אודותיהם, ניחש אותם או ביצע ניסויים והפיק לקחים מתוך ניסוי וטעייה אודותיהם. אדם כזה יכול לסייע לכם במספר דברים:

  • הגדלת הנראות של האתר שלכם ברשת, לרבות המוצרים והשירותים שלכם: מקדם אתרים שיידע כיצד להשתמש כראוי בכלי קידום אתרים יוכל להביא אתכם ואת האתר שלכם לראש רשימת תוצאות החיפוש עבור מספר רב של מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלכם. כך תוכלו ליהנות מנראות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש, המקום בו לקוחות פוטנציאליים מחפשים מוצרים ושירותים. כך יגדל גם הסיכוי שלכם לבצע מכירה.
  • שיפור אמינות המותג שלכם: אם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מאמין בכם, גם 90 אחוזים מן הגולשים יאמינו בכם. במיוחד לאור העובדה שכ-68% מן הגולשים מוצאים את המידע שהם זקוקים לו כבר בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. בנוסף, גולשים רבים נוטים לבטוח יותר באתרים שמופיעים בראש רשימת תוצאות החיפוש באופן אורגני מאשר באתרים שמופיעים כמודעה ממומנת.
  • ידידותיות האתר למשתמש: אתר מאורגן הטב יוצר חוויית משתמש טובה. המבנה של כל עמוד באתר הוא אחד מן היסודות של קידום אתרים, כך שהגולשים יוכלו לנווט בו בקלות ובהנאה.
  • החזר השקעה יעיל: אם המוצרים שלכם איכותיים והתוכן באתר ברמה גבוהה ונטול זבל, אזי קידום אתרים ימנף אתכם למעלה מבחינת החזר השקעה (ROI); זאת באמצעות הצבת מטרות ברורות המכוונות להתנהגות השוק של קהל היעד והתנהגות הלקוחות באתר.
  • יצירת קשרים עסקיים חדשים: באמצעות בניית קישורים בין אתרים אחרים תוכלו ליצור קשרים ארוכי טווח עם אנשים וגורמי מפתח מן הנישה שלכם, כאלה שמתעניינים במה שאתם עושים. מומחי קידום אתרים רבים גם נמצאים בתוך רשת של קשרי לקוחות ושותפים שיכולה לסייע לכם. שלא לדבר על כך שקשרים עסקיים עם מי שנמצא בראש רשימת תוצאות החיפוש הם תמיד דבר שכדאי שיהיה לכם.
  • גישה למידע יקר ערך: מומחי קידום אתרים יכולים לבצע עבורכם ניתוח של קבוצות מטרה, דירוג האתר, דירוג מתחרים, תובנות אודות האתר וסוגים אחרים רבים של נתונים שיכולים להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות שלכם.
  • תוכן עקבי ורלוונטי: קידום אתרים מסייע לכם ליצור תוכן טוב ובעל חשיבות לקוראים, שיש בו ערך, כזה שהם ייהנו לצרוך אותו ואף להמליץ עליו לחבריהם.
  • צמצום סיכונים: מומחה קידום אתרים יכול לנתח את האתר שלכם מבחינה טכנית ופונקציונלית, תוך מציאת הזדמנויות והתראה על בעיות עוד לפני שתתפתחנה לכשלים של ממש (למשל שגיאות 404, תוכן משוכפל וכדומה). זאת ועוד: פעמים רבות החלטות שבעלי אתרים לוקחים יכולים להשפיע עליהם ועל העסק שלהם לטווח ארוך מאוד. מומחה קידום אתרים יכול לייעץ מניסיונו ובהתאם לאתר הספציפי שעליו מדובר, ובכך למנוע לקיחת סיכונים מיותרים.
  • צמיחה לטווח ארוך: במקום להתמקד בחשיבה לטווח קצר, מומחה קידום אתרים יכול לבנות עבורכם אסטרטגיה שתביא לצמיחה בטווח הארוך. זאת תוך התחשבות בתוצאות שברצונכם להשיג, בניית תכנית ארוכת טווח, הצבת מטרות ואיפיונן ועוד. זאת תוך שיפור האתר הקיים וכפועל יוצא מכך גם הגדלה של שורת הרווח.

סיכום

בתלות האופי האתר שלכם, בין אם זה אתר של עסק, של בלוג או פורטל חדשות, קידום אתרים יכול לסייע לכם להגדיל את מספר הלקוחות, הקוראים והעוקבים שלכם. קידום אתרים גם יחסוך לכם כסף בצורת החזר השקעה ושיפור קבלת החלטות עסקיות, כגון חדירה לשווקים חדשים וכיו"ב.

למעשה, קידום אתרים עוזר לאתר למקום, ליידע אנשים נוספים על קיומו של המותג והפיכת האתר לאטרקטיבי יותר כך שמספר הלקוחות המבצעים רכישה מקוונת יגדל באופן טבעי.

מאמר אורח מאת אייל מהבלוג של seolinks  קידום אתרים

 

הירשם לניוזלטר "בלי סודות"

קבל עדכונים חדשים, טיפים מיוחדים שרק הרשימה שלי מקבלת, תוכן איכותי שיעזור לך
בלי תוכן זבל! מילה שלי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט