בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט – 9 מפתחות להצלחה

בניית אסטרטגיית שיווק מדוייקת לעסק שלכם, המבוססת על כלי השיווק הדיגיטלי, שתגדיל לכם את ה-KPI וה-ROI ב-50% בשנה הקרובה…

בתור יועץ שיווק דיגיטלי לעסקים, אני מתבקש הרבה פעמים ליישם בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט לעסקים ברמה מקומית (מבחינה גיאוגרפית) או ארצית. בעיקר לנותני שירות, שזה קהל היעד העיקרי שלי.

לרוב מגיע אלי עסק עם אתר או דף נחיתה, אבל איכות ה"לידים" לא משהו, ואז שואל אותי איך אפשר להשתפר.

אז הנה מה שאני עונה לו, בהנחה ומדובר לדוגמא ברשת מלונות שרוצה להגדיל את ה-KPI וה-ROI שלה (או במילים פשוטות את כמות הפניות בעלות הנמוכה ביותר האפשרית) לפחת ב-50% בשנה הקרובה.

אז הנה לפניכם תהליך בניית אסטרטגיית שיווק בדיגיטל (באינטרנט) לעסק לדוגמא.

המפתחות לבניית אסטרטגיית שיווק לעסקים בדיגיטל

אז כמו שאמרתי, אנו מניחים שהעסק הוא בית מלון.

בואו נניח שרשת בתי המלון עשתה עבודה טובה.

יש לה כבר אתר, דפי נחיתה שונים, חשבון ב-booking , דף פייסבוק עסקי, נוכחות ברשת החברתית ואפילו קמפיין בגוגל אדס.

המטרה פה היא להראות פתרון רחב היקף, אך אפשר לעשות את אותה פעולה בדיוק גם לעסק קטן. לדוגמא פיזיותרפיסט פרטי או חברת פיתוח מוצר.

מפתח #1 – התאמה למנועי חיפוש (SEO):

  • כדי שהאתר שלכם יאונדקס טוב בגוגל, עליכם לבצע ניתוח יסודי של ביצועי האתר, חווית המשתמש ולעבור תהלךי מלא של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
  • יש לשפר את מהירות טעינת וריצת האתר, בעיקר בנייד
  • שיפור מבנה האתר ויצירת חווית משתמש חלקה.
  • תהליך בדיקת מסע הלקוח (CRO): יצירת טכניקות פשוטות ל"הנעה לפעולה" אשר מייעלות את תהליך ההזמנה או הפנייה באתר האינטרנט שלכם, כגון ייעול תהליך התשלום, הוספת הוכחוח חברתיות והמלצות ושימוש בתוכן משכנע.

מפתח #2 שיפור נוכחות אונליין:

  • יצירת אסטרטגיית תוכן לשנה לפחות, בכדי להגביר מודעות למותג, ליצור סמכות, ליצור מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים ולשפר בביטויים שונים את הדירוג האורגני בתוצאות החיפוש של גוגל.
  • העלאת מאמרים, מדריכים וסרטונים הקשורים לתחום המשווק (בדוגמא שלנו, טיולים ואטרקציות הקשורים למלון…)

מפתח #3 – שיווק במדיה חברתית:

לרוב העסקים כיום (אך ממש ממש לא לכולם) יש אפשרות לקבל איכות גבוהה של תנועה מהרשת החברתית.

יצירתתוכן מרתק ומעניין שניתן לשיתוף ברשתות כמו פייסבוק ולינקדאין יכול להיות מפתח ענק לחשיפה לעסק.

אפשר להשתמש באסטרטגיות רבות. אחת מהן, שאהובה על רבים, הינה תחרויות .

אפשר כבר על ההתחלה ליצור תחרות שבסופה יזכה המנצח במוצר פרימיום כלשהו, במטרה להגדיל משמעותית את הטראפיק וכמות ה"אינטרקציות" עם התוכן שתשווקו ברשת.

זה יביא להגברה משמעותית בנוכחתכם ברשת, עוקבים רבים ומתוך כך, למידה משמעותית על לקוחות פוטנציאליים על סמך מידע שהצטבר כגון: נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין וכוונת נסיעה (עבור רשת המלונות שלנו כמובן).

מפתח #4 – יצירת "SEO" מקומי (שימוש ב-Google  Business):

אם עדיין לא נעשתה הפעולה, חשוב לפתוח ולרשום את העסק ב-גוגל ביזנס, כדי שהעסק יקבל גם חשיפה מקומית. בכל פעם שמישהו מהאזור הגיאוגרפי בו אתם נותנים שירות יבצע חיפוש, העסק שלכם יוכל להופיע במקומות הראשונים עם חשיפה ללא תשלום.

בנוסף, אפשר להעלות תמונות של העסק, לבנות שם ממש מיני אתר.

והכי חשוב שיש זה ביקורות. הלקוחות המרוצים שלכם יכולים להוסיף שם ביקורות אמיתיות.

וזה יכול לשמש אותכם בכל הפלטפורמות בהן אתם עושים שיווק.

במקרה של בתי המלון, אם אנחנו רוצים להופיע בתוצאות החיפוש, נוכל להשתמש בזה בכדי להציג את העסק שלנו במלואו בדף התוצאות וכמובן להבליט מאד את כמות הביקורות האיכותיות על המלון שלנו.

ככל הנראה שאמליץ לאותו המלון לפתוח חשבון גם ב-tripadvisor ולהציג גם בו את המלון ואת חוות הדעת.

מפתח #5 – פרסום בגוגל:

המפתח להצלחה וליצירת תזרים קבוע לעסק זה פרסום בגוגל. פשוט עובד. אין מה לעשות נגד הדבר הזה.

הפרסום בגוגל גוזל אחוזי הקלקה רבים מאד מהחשיפה האורגנית, על אף זאת שהיא משמעותית וחשובה מאין כמותה באסטרטגיה שאנו בונים יחד.

היתרון הגדול ביותר הוא החשיפה המיידית, ללא צורך בוותק. פשוט להפנות לקוחות חמים ישירות לעמודי הנחיתה והמשפכים, ולהתחיל ליצור עוד ועוד פניות רלוונטיות.

לרוב, לפחות במקרים בהם אני עבדתי או נתקלתי, התוצאות מגיעות מהר מאד! פשוט תענוג.

חשוב לזכור שמדובר באסטרטגיית טווח קצר במקרה הזה.

בהמשך, הנוכחות האורגנית תייצב את הטראפיק ממקומות נוספים ותהווה חיבור מעולה לקמפיינים.

אי אפשר להסתמך על הקמפיינים לטווח ארוך מכיוון שמצטרפים בכל יום עוד ועוד מתחרים על כל ביטוי, אנשים מוכנים לשלם הרבה בשביל להרוויח את הטראפיק ועל כן העלויות עולות.

מה גם שחברת גוגל אחראית על הדבר הזה. ובכל רגע נתון היא יכולה ליצור עליית מחירים.

האיזון הוא משמעותי מאד בהקשר הזה.

העיקר הוא שזה מאד יציב ומניב נכון להיום.

מפתח #6 – שימוש בשיווק בדוא"ל:

אם קיים דאטא בייס של מיילים אפשר להתחיל מפילוח לקוחות. מפלחים את מסד הנתונים של הלקוחות על סמך נתונים דמוגרפיים, הזמנות קודמות והעדפות. על פי החלוקה, יוצרים קמפיינים מותאמים אישית בדוא"ל לכל פלח, ומציעים מבצעים בלעדיים, מבצעים מיוחדים והמלצות מותאמות אישית.

דבר נוסף שעבורו אפשר להשתמש בשיווק בדואר אלקטרוני הינו שיפור המרות.

השיפור הזה מגיע כאשר פונים שוב ללקוחות פוטנציאליים שכבר ביקרו באתר ועשו פעולה כלשהי, השאירו את המייל שלהם אבל לא סיימו.

במקרים אלו יוצרים קמפיינים אוטומטיים בדוא"ל המופעלים על ידי פעולות ספציפיות, כגון הזמנות שננטשו.

מפתח #7 – שת"פ עם משפיענים ושיווק שותפים:

אחת התופעות היותר הזויות שקיימות היום זה משפיעני רשת. אשכרה יש אנשים שהביאו קהל אדיר של צופים להאמין להם. לפעמים זה מזעזע (אנשים תת רמה שמשמשים דוגמא שלילית) ולפעמים זה בעל ערך.

בכל מקרה, ולא מעט, הפלטפורמות האלו משתפות ליצור פנייה ישירה לקהל יעד מסוים, עם אמון מאד גבוה בהמלצה שמוצגת על ידי אותו משפיען אל מול קהל שבוי.

בנוסף, ומאד מאד נפוץ היום – שיווק שותפים.

לא לכל עסק זה מתאים. אם אנחנו לוקחים את הדוגמא הספציפית שלנו, אפשר ליצור מנגנון שמאפשר למי שעוסק ב"שיווק שותפים" לפרסם את המלון, ליצור ערוץ שמניע לקוחות לפעולה בזכות ההשקעה של אותו משווק שותף, ולתגמל את המשווק השותף באחוזים על כל מכירה.

עושים את זה המון בעולם מכירת המוצרים, בעיקר מול אמזון, שפשוט פיצחה את דרך השיווק והפעילות הכי פשוטה שיש – תנו לכולם לעבוד בשבילכם, ורק תיצרו פלטפורמה שמאפשרת לכולם להרוויח מזה מלא כסף…

בנוסף עושים את זה במכירת מוצרים דיגטליים כמו קורסים או אפליקציות שונות.

רעיון אקסטרא במיוחד למלון שבדוגמא שלנו:

יצירת שותפויות עם סוכנויות נסיעות, מפעילי תיירות ואתרי תיירות פופולריים. הצעת שיעורי עמלות תחרותיים כדי לתמרץ אותם לקדם את המלון שלכם לקהל שלהם.

מפתח #8 – ניתוח ומעקבים קבועים:

עומדים לרשותינו כלים נהדרים לצורך ניתוח אנליטי של אתרים באופן יחסית משמעותי. אם האתר שלכם כבר נמצא במעקב, אחלה. אם לא, פשוט מחברים אותו לכלי המעקב של גוגל ומתחילים לנתח מצבים.

עוקבים אחר:

  • ביצועי האתר
  • התנהגות המשתמשים
  • שיעורי ההמרות

מנתחים את המידע באופן קבוע כדי לזהות נושאים הדורשים שיפור ועזר בקבלת החלטות מונחות הנתונים.

ניתן ואף חשוב מאד להגדיר "יעדי המרות" מותאמים אישית בכדי לעקוב אחר מדדי מפתח כגון תעבורת אתר (טראפיק), שיעורי המרה, עלות לרכישה והכנסות שנוצרו מערוצי שיווק שונים.

מפתח #9 – אופטימיזציה מתמשכת:

אחד הדברים החשובים הוא לשפר את התוצאות כל הזמן.

לצורך כך נדרשים לאופטימיזציה מתמשכת.

עוקבים אחר הנתונים ויוצרים בדיקות קטנות שעוזרות לבדוק אם אפשר להגדיל אחוז המרה.

לדוגמא, אם רואים שאנשים מגיעים לאתר, אבל משום מה לא ממירים, על אף זמני שהיה יפים, אפשר להסיק מכך שההנעה לפעולה לא מספיק בולטת. אז עושים שינוי קטן ובודקים אם זה משפיע.

אפשר לשנות כותרת, להוסיף פסקה ולגלות שינוי מפתיע.

לעיתים נדרשים לפעולות נוספות כמו הוספת מדיה או וידאו, אך בסופו של דבר המדד הוא ההמרות.

? שאלה… האם חייבים להישאר בעניינים בכל הקשור לחדשנות בעולמות השיווק

יש האומרים שבכדי לשמור על הקצב, חשוב לעקוב אחר המתרחש בעולם השיווק הדיגיטלי. אני אומר שזה חשוב, אך עם זאת אפשר להיות ערים לדברים שרלווטיים אלי, ולא בהכרח להתעסק כל הזמן בדברים שמתרחשים סביב.

אפשר להרגיש שמשהו עתיד להשתנות, לזהות מגמות, להבין איך עובדים הדברים תוך כדי תנועה. לא תמיד טוב להיות כל כך מושפע מכל שביב מידע שעובר.

חשוב, אך בזהירות בקיצור.

על ידי ביצוע אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מקיפה זו, ניתן להערכתי להרחיב את ה-KPI וה-ROI של כל עסק ב-50% לפחות במהלך שנה אחת.

רוצים עוד? בשמחה.. בואו נדבר. ונראה איך אני יכול לעזור לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *